August 2002

A-SAMLING I SARPSBORG
Sarpsborg er stedet for sesongens andre A-landslagssamling. Den svenske forbundskapteinen Per-Erik Saikoff (bildet th.) og assisterende Bent Gommerud (tv) har lagt opp til en kombinasjon av barmark og istrening på rink. Følgende spillere er uttatt:
Målvakter: Lars Johanson, Stabæk, Kenneth Laurtizen, Mjøndalen, John Olav Johansen, Sarpsborg.
Forsvar: John Richard Øen, Mjøndalen, Tom Andersen, Mjøndalen, Lars Lenes Johansen, Mjøndalen, Thomas Renstrøm Moen, Solberg Even Holst Andreassen, Stabæk, Kjetil Bergh, Mjøndalen, Tom R. Bråthe, Sarpsborg, Anders Martinsen, Sarpsborg.
Midtbane/angrep: Pål Hanssen, Stabæk, Christer Lystad, Sarpsborg, Lars Bjørge Thorsen, Sarpsborg, Robert Arnesen, Mjøndalen, Stian Kristiansen, Mjøndalen, Ole Blom, Solberg, Stian Rånes, Solberg, Jørn Walther Kristiansen, Mjøndalen, Nikolay Hauger, Stabæk, Morten Eriksen, Mjøndalen, Jonas Grøterud, Stabæk, Christian Waaler, Stabæk.
PÅ BANDYSKOLE I VÄSTERÅS
For 29.året på rad arrangerte Svenska Bandyförbundet og Västmannalands Bandydistrikt sommerbandyskole i Västerås. Et betydelig antall norske bandyungdommer har gjennom årenes løp lært å kjenne Rocklunda ishall. På slutten av 80-tallet, lenge før de norske bandyskolene så dagens lys, var det ikke uvanlig med 30-50 nordmenn i leiren som alltid har gått over tre forskjellige uker i juli-august. I år var det 375 deltakere mellom 11-17 år, hvorav 4 fra Norge. Internasjonale toppspillere er instruktører og leirsjef var nok en gang velkjente Lars-Åke "Timpa" Adolfsson.
Bildet fv:Sverre Brecheisen, Røa, Russlands Rinat Shamsutov, Magnus Killingstad, Røa, Erlend Karlseng, Ullevål, Eirik Andre Nesgård, Røa og Finlands Timo Oksanen.

SUKSESS IGJEN
Arrangørklubbene Stabæk og Hamar kan puste velfortjent ut etter årets sommerbandyskole i Vikingskipet. 70 ungdommer i alderen 11-16 år deltok fra den 4.-9.august. Bandyelevene var igjennom 15 treningsøkter, hvorav to på is hver dag. I tillegg daglig barmarksøkt og teori. Det var svært slitne bandyelever som reiste fra Hamar fredagen etter skoleslutt.
17 reiste tilbake til Sverige.

Bildene:Teori med skolesjefen, svenske Peter Isacsson tv, th effektiv istrening.

70 PÅ SOMMERBANDYSKOLEN I VIKINGSKIPET
Arrangørklubbene Stabæk IF og Hamar IL er fullt igang med årets sommerbandyskole i Vikingskipet. 70 ungdommer i alderen 11-16 år møtte opp i HIL-huset på Hamar søndag den 4.august. Skolen avsluttes fredag den 9.august ved lunsjtider. Da har bandyelevene vært igjennom 15 treningsøkter, hvorav minst to på is hver dag. I tillegg skal de gjennom en del teoretiske emner. Det deltar i år 17 svenske ungdommer og 9 jenter er også på plass i den flotte olympiahallen. De fleste jentene kommer i år som ifjor fra Ready. Deltakerlisten viser også en gledelig økning fra Buskerud.

Bildet: Truls Norderhaug, leder av den driftige junioravdelingen i Hamar IL