August 2008

FORBUNDSTINGET SØNDAG 7. SEPTEMBER 2008
Forbundstinget finner sted på Ullevål stadion søndag den 7.september kl 1200. Forbundstinget blir avholdt annet hvert år og er Norges Bandyforbund sitt høyeste besluttende organ. Mandatsfordelingen er som følger:
Av totalt 50 mandater/representanter fra seksjonene, har Bandyseksjonen 20 mandater til Forbundstinget. Hockey har 6 mandater og Innebandy 24 mandater. Mandatsfordelingen er basert på forbundets lov og medlemsmassen pr 31.12.07. I tillegg, ut over 50 mandater, har kretsene/regionene et mandat hver og Forbundsstyret 5 mandater.
Bandyseksjonen sine 20 mandater er etter fullmakt fra Årsmøtet den 11.juni 2008 fordelt med 5 til seksjonsstyret og 15 til bandyklubbene. Bandyseksjonen ønsker å være best mulig representert fra sine elite- og 1.divisjonsklubber. Disse vil i uke 33 få tilsendt fullmaktskjemaer som returneres forbundskontoret innen 1.september. Klubbene kan melde inn maks 2 repersentanter pluss vara. Bandyseksjonen tar forbehold om å prioritere, dersom antall innsendte fullmakter skulle overstige bandyens mandatskvote.
Innkalling til forbundstinget er sendt klubber og regioner/kretser den 25.juni. Saksdokumenter til Forbundstinget finner du her:
- Beretning for perioden 2006-2008 (pdf) -
- Strategisk plan for perioden 2008-2012 (pdf) -

BANDY OG FOTBALL I SARPSBORG

Siste helgen i august arrangerte Sarpsborg Bandyklubb en kombinert bandy- og fotballturnering, hvor det ble spilt rinkbandy på 6-mannslag i Sparta Amfi og 7ér fotball ute. Samtlige bandy- og fotballkamper talte i samme tabell før vinner i respektive klasse kunne kåres. Solberg vant smågutteklassen og Stabæk vant gutteklassen.
Det deltok 54 lag i aldersgruppen minigutt til gutt, men klubben måtte desverre si nei til 15 lag pga mangel på nok istid. Det ble spilt 160 kamper og ca 800 mennesker var i aksjon denne helgen. Lørdag og søndag ble det servert frokost og lunsj til 450 personer på Spartahytta.
"Postbanken Cup" har vært spilt i fire år nå. Første året deltok kun 8 lag. Initiativtaker Cato Thalberg har planer om å samle hele bandy-Norge til denne kombicupen som er kommet for å bli. Ideen er å understreke det positive for barn og ungdom med å kombinere fotball og bandy, sommer- og vinteridrett, noe som var helt vanlig på topplan i tidligere tider.
Den siste toppspilleren av kaliber var vel måltjuven Odd Johnsen som kombinerte begge idretter helt til 1991, hvor hans aktive karriere ble kronet med NM-gull i fotball for Strømsgodset.
SAGENE LANDHOCKEY SLO STABÆK BANDY
Søndag var det byfest i Sandvika. Som et ledd i arrangementet spilte Sagene hockey mot Stabæk bandy.
Du kan lese mer her: budstikka.no

NBF søker etter Anleggskonsulent

Norges Bandyforbund (NBF) er et fleridrettsforbund som administrerer idrettene bandy, (land)hockey og innebandy innenfor Norges Idrettsforbund (NIF).
Forbundet er med sine 330 klubber og over 21.000 medlemmer et middelsstort særforbund i Norges Idrettsforbund. NBFs forbundskontor er lokalisert på Ullevål Stadion i Oslo.

Stillingen er en prosjektstilling med ett års varighet. Etter prosjektperioden vil det bli vurdert å etablere stillingen som en fast stilling.

Arbeidsområde:
Stillingen skal arbeide for og optimalisere rammebetingelsene for NBFs idretter. Idrettenes rammebetingelser på lokalt nivå er sentralt.
I denne forbindelse er etablering og tilgang til anlegg det primære arbeidsområdet.
Gode resultater vil kreve godt samarbeid med lokalidretten og optimalt arbeid mot lokale og sentrale myndigheter.

Stillingen vil ha generalsekretæren som sin nærmeste overordnede men være tilknyttet forbundets utviklingsavdeling.
NBFs utviklingsavdeling består i dag av 2,5 stillinger på Ullevål Stadion og 10 regionale konsulenter hvor av 6 i hele stillinger.

Ønskede kvalifikasjoner:
- God kjennskap til idrettens organisering
- God kjennskap til offentlige beslutningsprosesser
- Erfaring fra politisk og/eller idrettspolitisk arbeid.
- Kjennskap til Norges Bandyforbunds organisasjon og idretter er en fordel.
Vi håper å få en medarbeider med mye pågangsmot og stor grad av motivasjon som trives i en utfordrende jobb i et til tider hektisk arbeidsmiljø. Du bør være en person med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. Du må også kunne arbeide selvstendig og strukturert.
Reise- og møtevirksomhet utenom ordinær arbeidstid må påregnes.

Kortfattet søknad med CV og attester/vitnemål sendes NBF innen 15. september 2008.
Benytt helst e-post.
Tiltredelse etter nærmer avtale.

Arbeidsgiver: NORGES BANDYFORBUND
Serviceboks 1
Internett www.bandyforbundet.no
E-post tomas.jonsson@nif.idrett.no
Kontaktperson: Tomas Jonsson generalsekretær
Arbeidssted: Ullevål Stadion i Oslo
Stillingstype: Konsulent
Omfang: 100% stilling
Søknadsfrist: 15. september
Tiltredelse etter nærmere avtale

HERRELANDSLAGET 2008/09

A-landslagets forbundskaptein Erik Nordbrenden(bildet) presenterer følgende samlingsplaner for sesongen 2008/09:
Søndag 12.oktober: Treningssamling i Vikingskipet på Hamar.
Onsdag 12.november: Treningsamling Oslo-/Drammensområdet.
Fredag 5.-søndag 7.desember: Russian Government Cup, Novosibirsk.
(Tilreise Novsibirsk 4.12. Hjemreise 8.12.)
Onsdag 14.-lørdag 17.januar: Treningssamlinger Oslo/Västerås. Søndag 18.januar-søndag 25.januar: VM Västerås.

A-landslagsledelsen:
Forbundskaptein: Erik Nordbrenden
Fysioterapeut: Svein-Erik Hammerstad
Materialforvalter/sliper: Tor Tveter
Materialforvalter/sliper: Jan Henning Askheim
POSTBANKEN SARPSBORG FOTBALL/BANDY-CUP 2008
Ungdomsavdelingen i Sarpsborg Bandyklubb inviterer helgen 30.-31.august til kombinert fotball og bandyturnering. Turneringen arrangeres i Sparta Amfi og på Sparta Sarpsborgs kunstgressbane. Det deles inn i følgende klasser:
Minigutt 98 og yngre, lillegutt 96-97, smågutt 94-95, gutt 92-93 og junior 91.

Hver bandykamp spilles i 1 * 20 minutter og det spilles på ishockeybane med 6 spillere inklusiv keeper. Fotballkampene spilles med 7 spillere inklusiv keeper. Det spilles en bandyserie og en fotballserie, men man stiller selvfølgelig med det samme laget i begge seriene og vinneren er det laget med flest poeng sammenlagt.

Påmeldingsavgiften er satt til 2500 kr pr. lag. Påmeldingen dekker baneleie og dommere. Ved overtegning vil de lag som først har meldt seg på og betalt først, ha førsteretten.
Det vil bli gavepremie til alle, maks 10 spillere pr. lag. Det blir også premier til spillerne på de tre beste lagene og lagpremier. Bindende påmelding og innbetaling av påmeldingsavgiften må skje innen 1. juni 2008.
Skriftlig påmelding til: SBK v/ Steinar Jacobsen, Nylendet 1, 1739 Borgenhaugen.
Eller til: steinar.jacobsen@sarpsborg.net