August 2010

BANDYLEGENDEN TORBJØRN EK ER DØD
Mr. Bandy fra Ljusdal, landslagsspilleren Torbjørn EK ble kun 61 år: aftonbladet.se
OLS ULEÅBORG UTE AV FINSKE LIGAEN
En storklubb som i årevis har fostret toppspillere i verdensklasse trekker seg fra finske ligaen. Flagget gikk ned med den tidligere Västeråskapteinen og finske landslagsspilleren Samuli Niskanen i sin midte. I 2001 ble VM arrangert i Uleåborg, men det hjelper lite i det lange løp når rekrutteringen svikter.
Les her: yle.fi
JOHANNA PETTERSSON - ÅRETS VM-DRONNING
Fra Tranåsposten:
Johanna Pettersson tar paus i Tranås och väntar på motivation. Vad gör man när man har kommit så långt man kan i sin sport?
Meriter: 5 VM-titlar, Årets bandytjej 3 gånger. (2003, 2005, 2008.),
1 SM-guld med SAIK, 2 junior och flick-SM med Tranås Bois.
Les mer her: tranasposten.se
Fra VM i Drammen: Offisiell nettside VM´2010 Drammen

113 NORSKE UNGDOMMER I ARENA VÄNERSBORG
Flere hundre norske bandyungdommer har i sommer vært på ulike sommerbandyskoler i Sverige. I Arena Vänersborg fikk 113 nordmenn boltre seg på isen i sommeruke 32.
Les mer her: idrottline.se
IFK Vänersborg arrangerte ifjor høstbandyskole i uke 40 med 97 norske ungdommer på plass. Klubben er nå klar for å ta imot 120 ungdommer til den kommende høstbandyskolen i den nye "bandykatedralen".
Se høstprogrammet her: Arenavanersborg
Redaksjonen kommer tilbake til høstbandyskolen neste uke.
TRE UKER MED SOMMERBANDYSKOLE I ABB ARENA
VIDEOKLIPP (1min 36sec): svt.se
Under tre veckor har 360 barn och ungdomar i Västerås valt att lägga badbrallorna på hyllan för kylig bandyträning på is. I år är det 37:e året som sommarbandyskolan arrangeras i Västerås. Barn och ungdomar från Sverige, Norge Finland och Holland har kommit hit.
BENT GOMMERUD FUNGERENDE FORBUNDSKAPTEIN
Nyvalgt styremedlem i forbundets bandyseksjon og tidligere A-landslagstrener og forbundskaptein Bent Gommerud (46) fra Mjøndalen, vil fungere som ansvarlig for
A-landslaget herrer inntil ny forbundskaptein er på plass i løpet av august 2010.
MARIUS AUSTAD OM BOLTIC
A-landslagsspilleren og "Årets spiller" i Norge om Karlstadklubben Boltic: svenskafans.com

MATHIAS STAVIS OM LJUSDAL
A-landslagskandidaten Mathias Stavis om Ljusdal: svenskafans.com

UNGDOMSTRENER TIL HAUGER BANDYKLUBB
Hauger Bandyklubb er en ung klubb i positiv utvikling. Vi ønsker nå å følge opp dette ved å engasjere en trener til våre tre ungdomslag. I sesongen 2010-2011 vil vi ha ett guttelag og to småguttlag.
Vi trenger en entusiastisk og positiv trener. Det vil være mulig for treneren å spille på seniorlaget vårt, som spiller i 1. divisjon.
Vi har et godt etablert kontaktnett i nærmiljøet og kan være behjelpelige med å formidle kontakter vedrørende bolig og arbeid.
Er du interessert i mer informasjon, vennligst ta kontakt med:
Per Hagberg: +47 41 31 86 12, perh@mach.com

Sportslig ansvarlig
Hauger Bandyklubb
Merverdiavgiftskompensasjon

Alle idrettslag, idrettsråd og særkretser/regioner skal nå ha mottatt en e-post vedrørende innrapportering av brutto driftskostnader 2009 i forbindelse med søknad om vare- og tjenestemomskompensasjon.

E-posten er sendt i ut to eksemplarer.
Én til organisasjonsleddets adresse og en til leders adresse.

Hvis noen ikke har mottatt e-post, ta kontakt med Idrettens Support, tlf. 03615 eller e-post: support@idrettsforbundet.no.
Idrettens Support har åpent alle hverdager, fra kl. 08.00 til 20.00.

(Publisert 24. juni 2010)

LAGSPÅMELDING SERIESPILL SESONGEN 2010-11
De elektroniske påmeldingene er igang. Flere klubber har allerede meldt på lag.
Fristen er 15.august.
Dette gjelder forbundsserier, interkrets- og kretsserier.
Som før gjøres dette gjennom "klubben.online" og verktøykassa.

Punkter å merke seg:
- Fristen i både NM og kretsserier er 15. August
- Som forrige sesong åpner vi for at dere skal seede laget deres i NM aldersbestemt. Det er 2 nivåer. I beste nivå går alle lag til sluttspill, i laveste er kun vinner garantert videre. Avhengig av antall påmeldte lag kan det være en mulighet for lag nummer 2 fra laveste nivå. Med sluttspill mener vi enten direkte eller gjennom en kvalifisering.
- Vi velger å åpne opp muligheten til å melde på lag etter 2 alderstrinn i smågutt krets. Blir det nok lag deler vi inn etter disse 2 nivåene, blir det ikke nok, havner alle i samme serie.
- Når det gjelder jente-serien blir aldersinndelingen +- ungdomsskolealder. Dette bestemmer vi endelig når vi vet hvor gamle majoriteten av spillerne er. Hvis det blir behov, vil vi i tillegg legge opp til en småjenteserie. Dette kan klubbene maile inn til oss, slik at vi får oversikt over behovet.

Hvis noen har spørsmål, kontakt seriesekretær (21029569).
Veiledning finner du her: Påmelding lag

Registrering lagleder(e) finner du her: Registering lagledere

Lisenser sesongen 10/11

Fra og med sesongen 10/11 skal all registrering av spillerlisenser skje i SportsAdmin.

Den nye lisensløsningen vil ta over for den løsningen som i dag finnes i verktøykassen på klubbenonline. Det betyr at administrering og opprettelse av lisens heretter vil gjøres fra den nye lisensmodulen i SportsAdmin.

Det er klubbenes ansvar å registrere og vedlikeholde informasjon om medlemmenes lisens.

- Les mer om registrering av lisenser i SportsAdmin - Les mer om NBFs lisensordning -