August 2011

MELDING FRA SERIEKOMITEEN
Det er nå åpnet for å melde på lag elektronisk til sesongen 2011/12, gjennom sportsadmin eller klubben.online
Frist for påmelding kvinner og menn senior: 15. juni.
(vi gjør oppmerksom på at lag i elite, 1.divisjon og 2.divisjon er automatisk påmeldt, mens lag i 3.divisjon og dameserien må meldes på)
Frist for påmelding aldersbestemte lag: 15. august.
Vi anmoder klubbene om å overholde påmeldingsfristene, slik at kampoppsettene kan ferdigstilles i god tid før sesongstart.
I smågutt-, lillegutt- og knøtteklassene vil det bli mulig å melde på lag i alle årganger.
Det vil også kommende sesong, bli vurdert å opprette interkretsserier for gutt, smågutt og lillegutt, for å kunne gi et best mulig sportslig tilbud til alle aldersklasser.
For å få et fornuftig kampantall i løpet av sesongen, kan det også kommende sesong bli aktuelt å benytte "play-off" i noen aldersklasser.
TRE NYE BANDYLAG KOMMENDE SESONG
NTNUI-bandy har meldt seg på i 3.divisjon for kommende sesong. Trondheimstudentene, som to år på rad har deltatt i rom-Juls turneringen i Drammen, må spille hjemmekamper i ishall, men bistår Bandyforbundet og Skøyteforbundet i arbeidet for en fremtidig kunstfrossen skøyte- og bandybane på Leangen i Trondheim.
Strømsgodset har også bestemt seg for å stille i 3.divisjon kommende sesong. Særdeles gledelig med nytt A-lag fra "Godset" etter mange års opphold.
Nordre Sande IL har rykket opp i 1.divisjon og fant nå at tiden var moden for å stille med et rekruttlag i 3.divisjon. Konnerud IL har tidligere signalisert et ønske om å etablere et A-lag, men vil trolig avvente inntil videre.
Bildet tv.: NTNUI-bandy Julen 2009. Bildet th.: Strømsgodset smågutt kan se frem til A-lag igjen.
ROLF LANGELAND ASS. LANDSLAGTRENER
Rolf Langeland (50) er engasjert som assisterende A-landslagstrener for herrene. Drammenseren skal bistå forbundskaptein Espen Tho i arbeidet mot VM 2012 som finner sted i Almaty i Kazakhstan i slutten av januar. Det første A-VM i den tidligere sovjetstaten.
Rolf Langeland spilte hele sin aktive karriere for Drafn som han oppnådde både serie- og Norgesmesterskap med. Han debuterte på A-landslaget i 1982 og er bokført med 65 A-landskamper. Spilte sin siste landskamp på bronselaget under VM i 1993 på Hamar.
Han har foruten treneroppgaver også vært sportlig leder i Drammen Bandy.
HASLE/LØREN IL FYLTE 100 ÅR
1. juli 2011 fylte Hasle/Løren IL 100 år. Klubben fra Løren i Oslo hadde tidlig bandy på programmet og var en av ni klubber som stiftet det senere Bandyforbundet i Kristiania 17.oktober 1920. Fritz Lütcherath, Hasle, var styremedlem i det første forbundsstyret, hvor Halvdan Ditlef-Simonsen fra Ready var formann.
Etterhvert forsvant bandyen i fleridrettslaget, men klubben er idag knyttet til Norges Bandyforbund gjennom innebandyen. Rinkbandylaget ble nedlagt etter 1994-sesongen, men Hasle-jentene hadde da fått med seg fem seriemesterskap og seks NM-titler og Kongepokaler. Videre vant Hasle/Løren World Cup i både 1990 og 1991 ved begge ganger å slå russiske Serp in Molot 6-5 i finalen. Hele 13 landslagsspillere på damesiden har spilt i trøya til Hasle/Løren IL. Tidligere president i Norges Bandyforbund (1991-96), nylig avdøde Tore Krarup, var mannen bak Hasle-damenes unike prestasjoner på rinkbandybanen.
Mer om Tore Krarup her: bandyforbundet.no
Fleridrettslaget Hasle/Løren har hatt mange idretter på programmet gjennom disse 100 år, men er nok mest kjent for sine prestasjoner på ishockeybanen. Spesielt på 70-tallet var klubben ledende i landet og tre ganger Norges- og seriemester!

Norges Bandyforbund gratulerer!

Mer om Hasle/Løren IL her: wikipedia.org
VIKINGSKIPET ER ISLAGT
Vikingskipet er islagt (hel flate) fram til 14 august.
For booking, ta kontakt:
HOA