August 2012

BERGEN BANDYKLUBB SØKER HERRE- OG DAMESPILLERE

Bergen Bandyklubb, som fylte 75 år 23.desember 2011, søker etter herre- og damespillere for sesongen 2012/13.
Halve herrelaget og flere på damelaget er studenter fra Østlandet bosatt i Bergen. Grunnet internasjonal utveksling i deler av høyskolestudiene, blir spillerstallene automatisk noe flyktige. Derfor viktig å styrke stallene på både herre- og damesiden.
Oppkvinne damelaget, Mathilde Hveding Langmo (oppr. Ready), ber aktuelle damespillere ta kontakt på følgende adresse: E-post: damer@bergenbandy.no
Mobil: 97767441
Aktuelle herrespillere kan ta kontakt her: E-post: a-laget@bergenbandy.no
Bergen Bandyklubb sin hjemmeside finner du her: Bergen Bandyklubb

Bergen BK i forbundsseriene fra 1986
Damelaget til Bergen Bandyklubb har deltatt sammenhengende i forbundsseriene siden debuten sesongen 1986/87, hvor de ble nr. 2 i 3.divisjon damer. Den gang var det totalt 20 lag med i de tre dameseriene.
På herresiden kom Bergen Bandyklubb inn i rekruttserien sesongen 1991/92. Siden året etter har laget spilt i 3.divisjon. Bergen spiller hjemmekampene på rink og kan derfor ikke rykke opp, selv om laget ble suveren vinner av 3.divisjon i 2009 og også mestere i 2010.

Bandydronningen (bildet th.)
Sigrid Lise Nonås, Bergen Bandyklubb, har 69 offisielle A-landskamper for Norge, hvorav 41 på rink. Hun debuterte på landslaget allerede i 1989. og troner suverent på toppen av norsk damebandy.

Du finner mer om Bergen Bandyklubb i arkivet her: Bergen Bandyklubb 75 år

HASLUM SØKER TRENER TIL SMÅGUTTELAG
Haslum søker trener for sitt 97/98 lag.
Hvis det er av interesse, ta kontakt med Boye Semb på epost: bsemb@online.no
Gruppen teller rundt 30 stk.
Til nå vært trent av foreldre; noen med tidligere bandyerfaring.
Ønsker å styrke trenerkapasitet med en eller to trenere.
Vi har et meget godt støtteapparat rundt lagene; og flere voksne kan stille på isen.

Boye Semb: 90 85 35 22
NORSK BANDY SETT MED SVENSKE ØYNE
Les her: SvenskaBandyforbundet
PÅMELDING TIL KOSA OPEN 2012

Påmeldingen med frist 1.september og annen info finner du her:
Kosa Open

NOEN TIMER LEDIGE I VIKINGSKIPET
Første isperiode i Vikingskipet på Hamar er satt til 26. sept. - til 7. oktober. Uke 40 faller også sammen sammen med høstferie i Oslo-området. En del istimer er leid ut, men noe er fortsatt ledig. På HOAS nettsider finner du priser og kontaktinfo: hoa.no

A-LANDSLAGET: TRENINGSSAMLING I VÄNERSBORG
A-landslaget herrer avholdt denne helgen en treningssamling fra fredag ettermiddag til søndag formiddag i Arena Vänersborg. 22 spillere deltok på samlingen. Foruten egne istreninger fikk man sett kampen mellom Vänersborg og Gripen, hvor fire norske landslagskandidater var i aksjon. På Gripen; Anders Christensen, Jonas Andersen og Eirik Bø-Johnsen. Særdeles interessant med unge Didrik Land (ex. Stabæk) som debuterte for IFK Vänersborg som vestre-half. En god debut for kontraktsspilleren som har gått på bandygymnasiet i byen.
Du finner mer om Didirik Land her: Tre nordmenn i SM-finalen
Norge møtte lørdag et forsterket Villa P20-lag. Alle de 22 spillerne fikk prøve seg. Til tider bra spill, men ujevnt fra Norge kampen sett under ett. Villa vant til slutt 6-4.
En utbytterik treningsleir, ifølge landslagsledelsen med forbundskaptein Espen Tho (bildet) i spissen.
Innkalling til NBFs Forbundsting 2012

Det innkalles til Forbundsting i Norges Bandyforbund lørdag 8.september kl.1200 på Ullevål Stadion

Fristen for å sende forslag som ønskes behandlet av Forbundstinget er 11.august 2012.

- Innkalling (pdf) -