Desember 2003

JUNIORCUP I DRAMMEN I ROM-JULEN
Drammen Bandy arrangerer i rom-Julen bandycup på Marienlyst i Drammen for juniorklassen, dvs for spillere født i 1986-84. Nyskapningen fra Drammen Bandy er et kjærkomment tilskudd på cupsiden som begynner å bli mettet for 7ér lagene, men kan utøkes spesielt for gutte- og juniorklassen. Rom-Julen er også en tid hvor mange av eldste års-juniorene er tilbake på perm fra Forsvaret og trenger et bandytilbud.
I årets rom-Julsturnering deltar, foruten vertslaget Drammen Bandy, Solberg, Ullevål, Nordre Sande og U17-troppen, som gjennomfører siste uttakssamling før Nordisk mesterskap i Sverige.
Se også under "linker" og "Drammen Bandy"
Bildet: Cup-general Rune Harald Jahnsen

SVERIGE VANT RUSSIAN GOVERNMENT CUP
10.des: Russland - Norge, 7-2, norske mål: Marius Austad og Christer Lystad
10.des: Finland - Norge, 5-1, norsk mål: Thomas Holmen-Jensen
11.des: Sverige2 - Norge, 10-0
11.des: Norge - Sverige, 0-8
12.des: Norge - Russland2, 1-7, norsk mål: Nikolay Hauger
12.des: Zorki - Norge, 5-3, norske mål: Kjetil Bergh, Kenneth Tunaal, Christer Lystad
13.des: 5. plass, Zorki - Finland, 3-1
13.des: 1.semifinale, Russland2 - Sverige2, 7-2
13.des: 2.semifinale, Russland - Sverige, 5-7
14.des: Bronsekamp, Russland - Sverige2, 3-2
14.des: Finale, Sverige - Russland2, 5-1

Innledende kamper spilt 2x30minutter, sluttspill 2x45 minutter.
Se også SBF hjemmesider:
Russian Government Cup Schedule of Events & Results
Les også Aftonbladet:
Aftonbladet
NYORDNING KRETSLAG
Forbundet bestemte ifjor å videreutvikle kretslagsturneringen for siste år guttespillere til en serie over tre søndager. Tidligere spilte man cup over en helgedag.
Hensikten er å få med flere talenfulle spillere opp på et høyere nivå, i stedet for spissing på et tidligere alderstrinn.
7.desember startet kampene på Valle Hovin i Oslo. Kretslagene for 87-gruppen fortsatte den 14.desember i Drammen og avslutter søndag 18.januar, samme helg som øvrige kretslag (jenter, 1.års gutt og smågutt) spiller sin ordinære turnering.

7.desember: 1.runde kretslagsturnering gutt-17 (f. 1987) Valle Hovin, Oslo
Kl 1600: Hedmark/Østfold - Buskerud, 4-12,
Kl 1800: Oslo - Akershus, 5-3,

14.desember: 2.runde kretslagsturnering gutt-17 (f. 1987) Marienlyst, Drammen
Kl 1600: Hedmark/Østfold - Akershus, 7-7
Kl 1830: Buskerud - Oslo, 5-4
BANDYLANDSLAGET
Norges Bandyforbund har tatt ut følgende lag til årets Russian Government cup ("lille-VM") som finner sted i Moskva i tiden 10.-15.desember:

Kenneth Lauritzen(mv), Mjøndalen, Lars Johansson(mv), Stabæk, John Richard Øen, Mjøndalen (kapt), Tom Andersen, Mjøndalen, Kjetil Bergh, Mjøndalen, Anders Martinsen, Sarpsborg, Lars Bjørge Thorsen, Sarpsborg, Marius Austad, Solberg, Stian Holmen-Jensen, Stabæk, Thomas Holmen-Jensen, Stabæk, Jonas Grøterud, Stabæk, Kenneth Tunaal, Stabæk, Nikolay Hauger, Stabæk, Christer Lystad, Zorki (Rus.), Christian Waaler, Hammarby (Sve.).
Bildet: Per-Erik Saikoff, forbundskaptein Norge

Norske dommere:
Jørn-Ivar Pettersen (hd), Solberg, Rune Harald Jahnsen, Skiold og Lars Stian Nygaard, Skeid.

DOMMERSJEFEN ROLF WENDT ANDRESEN 60 ÅR

Norges Bandyforbund- og Det Internasjonale Bandyforbundets (FIB) dommersjef, Rolf Wendt Andresen fra Strømsgodset, fyller 60 år søndag 7.desember.
Rolf spilte i ungdomsårene fotball og bandy i Strømsgodset og har A-kamper i fotball for klubben fra Gulskogen i Drammen. Han begynte tidlig å dømme for Strømsgodset i begge grener, men har også vært formann i hovedstyret i klubben en periode hvor toppfotballen stod sterkt.
Rolf ble forbundsdommer i bandy i 1975 og har siden dømt en rekke NM-finaler og internasjonale turneringer; så som Europacupfinaler, World Cup, A-landskamper, Rossia-turneringer, samt gutte- og junior-VM.
Han ble valgt inn i Bandyseksjonen i 1997 og tok umiddelbart over dommerkomiteen. Sesongen 1999/00 var han også leder av Bandyseksjonen.
Fra november 1998 kom Rolf med i FIBs dommerkomite, hvor han året etter ble valgt til leder. To dager etter jubiléet reiser Rolf sammen med A-landslaget og de norske dommerne til Russian Government Cup i Moskva. Her skal FIBs dommerbas som alltid sørge for at alt går riktig for seg!

NBF og redaksjonen takker Rolf for innsatsen og gratulerer med jubiléet!
KLUBBDOMMERKURS
Det arrangeres klubbdommerkurs med fokus på 7ér bandy på Skiold-huset (Marienlyst)
i Drammen mandag 8.desember kl 1930.
Kurset er åpent for alle.
Kursleder er forbundsdommer Rune Harald Jahnsen.
Påmelding: jahnsen@c2i.net

HAMMARBY SNUDDE KAMPEN
Stocholmslaget Hammarby lå under 1-5 helt til det 58. spilleminutt av helgens kamp mot Vetlanda, men vant til slutt 8-5. "Bajens" nye favoritt, landslagets Stefan Erixon, var i toppsslag og sørget for fire mål. Norske Christian Waaler scoret ikke, men fikk godkjent karakter av pressen.
5-5 I TOPPOPPGJØRET
Helgens toppoppgjør på Stabekkbanen mellom Stabæk og Mjøndalen endte uavgjort 5-5. Les mer i Drammens Tidende.
Drammens Tidende

ASKER-PROSJEKTET
Erik Strømme ble 1.november ansatt i halv stilling som prosjektleder for Asker-prosjektet. Les mer i "Budstikka". Budstikka

HUSK MATRIELLSEMINAR - I KVELD

Forbundet arrangerer matriellseminar på klubbhuset til Ullevål IL ved Bergbanen/Ullevål stadion

mandag den 1.desember kl 1800-2100.

Målgruppen er matrialforvaltere, klubbledere, trenere og andre interesserte.
Matriellseminaret vil arte seg som en blanding av korte presentasjoner og utstilling fra ulike leverandører/butikker. En spesiell sekvens på 45 minutter vil bli viet svenske Ulf Järnspets fra Jofa som foreleser om beskyttelsesutstyr i bandy.
Deltakelsen er gratis.

Leverandører/presentasjoner: