Juni 2002

SOMMERBANDYSKOLE I VIKINGSKIPET-UKE 32
Stabæk IF og Hamar IL arrangerer på nytt sommerbandyskole i Vikingskipet på Hamar. Skolen finner sted i uke 32, dvs fra søndag 4.august til fredag den 9.august 2002. Skolen er åpen for gutter og jenter i alderen 11-16 år.
Deltakeravgiften er 2.500,- inkl. alt (dvs, måltider, overnatting etc).
Påmeldingsskjema kan hentes på kontoret hos Stabæk-Bandy.
Adresse: Ringkroken 23, 1356 Bekkestua.
Du kan også få opplysninger om skolen ved å ringe tlf: 67-531887 (Tomas Rosdahl).

Bildet viser instruktørkorpset på fjorårets sommerbandyskole. "Skolesjefen", svenske Peter Isacsson, helt til høyre og toppspilleren og NTG-lærer, Pål Hanssen, nr 2 fra venstre.

Litt om fjorårets:
Sommerbandyskolen i Vikingskipet samlet ifjor 104 barn og ungdom i alderen 10-16 år. Foruten de norske deltakerne, bl.a 10 jenter, fant ca 20 svensker veien til Hamar fra søndag 5. - fredag 10.august. De tre inndelte gruppene fikk alle kjørt gjennom to daglige økter på is i tillegg til ulike former for barmarkstrening. Teoriøktene omfattet kostholdslære, treningslære, dømming og relevant informasjon fra forbundet.
Skolen ble som vanlig ledet av tidligere Stabekk-trener Peter Isaksson, som til daglig er lærer på bandygymnasiet i Sandviken. Instruktører var nåværende og tidligere elever ved bandygymnasiet, samt den norske toppspilleren Pål Hanssen.
Arrangører var Hamar IL Stabæk IF.

t.v: Slitne gutter etter 18 økter
t.h: Readyjenter

ESPEN JOHANSEN TIL ULLEVÅL

Espen Johansen (48) skal trene Ullevåls unge A-lag, som spiller i 1.div, de neste to sesongene. Skeidgutten er bokført med 31 A-landskamper og var forbundskaptein for A-landslaget i perioden 1997-2001.

POSITIVT KUNSTISVEDTAK PÅ ULLEVÅL
Oslo Bystyre vedtok 19.juni premissene for videre utbygging av Ullevål stadion/ Bergbaneområdet. Når det gjelder Bergbanen sier vedtaket følgende: "Bergbanen skal reetableres som fullverdig bandybane (64 x 108m) på bakkeplan på sydsiden av Ring 3. Den skal etableres som en kunstisbane med toppdekke kunstgress".
Bystyret gav videre Byrådet i oppdrag å; "avklare med Vital Eiendomsforvaltning disponering av nødvendig areal for Bergbanen og et eventuelt finansieringsbidrag. Utarbeidelse og behandling av planer og byggetillatelser for bebyggelse på Vitals tomt, Bergbanen og Vei 1 iht ovennevnte rammer skal gis høy prioritet".
Vital Eiendom AS og Ullevål IL skal samarbeide om prosjektering og bygging av nye Bergbanen som skal være klar høsten 2004.
NY KRETSLEDER

Svein-Erik Hammerstad, Ullern, (bildet) ble på Oslo Bandykrets Årsting den 28.mai valgt som ny kretsleder. Hammerstad avløser Rolf-Erik Heftye fra Ready og overtar en krets med god økonomi, reforhandlet samarbeidsavtale med Idrettshøgskolen og et stort aktivitetsvolum. Oslo Bandykrets hadde denne sesongen 9 klubber og 99 lag som fullførte seriene i bandy, foruten alle innebandyseriene.
Som sin forgjenger, vil også Hammarstad sette fokus på anleggssituasjonen. Spennende prosjekter er de fremtidige kunstisbanene på Gressbanen (ferdig nov.2002), Bergbanen og Frogner stadion. Likeledes Voldsløkka og på sikt kanskje Nordre Åsen(Skeid).
Svein-Erik Hammarstad var sist vinter fysioterapeut for A-landslaget i bandy, noe han skal fortsette med denne VM-sesongen. Han har tidligere vært engasjert av bl.a Lillestrøm i fotball. Som trener og bandyleder har han fulgt 87-laget til Ullern fra de første skøyteskjær. Småguttelaget hans ble nr 3 i årets NM.
Redaksjonen ønsker Hammarstad og staben i Oslo Bandykrets, med Espen Johansen i spissen, lykke til!
TOPPIDRETTSGYMNASET

A-landslagsspilleren Christian Waaler (21) er engasjert som hovedtrener på NTG-bandy i Bærum for skoleåret 2002/03. Waaler er selv tidligere elev på toppidrettsgymnaset og vikarierte på skolen som hovedtrener våren 2001.
Christian Waaler avløser Pål Hanssen som kommende sesong skal spille for toppklubben IF BolticGøta fra Karlstad.