Mai 2016

LANDSLAGSKAPTEINEN INTERVJUES AV INQUIRER OG BUSINESS MIRROR
Bandylandslagets kaptein Christian L. Waaler har blitt intervjuet av Filippinenes største avis Inquirer og nettavisen Business Mirror.
Du kan lese intervjuet i Inquirer her: inquirer
Intervjuet i Businesss Mirror her: businessmirror.com
ÆRESMEDLEM LEIF HOLE FYLLER 70 ÅR
NBFs Æresmedlem Leif Hole fyller 70 år den 15. mai. En særdeles aktiv, nært forestående pensjonist, med en imponerende CV for norsk bandy som det bare er å ta av seg hatten for!
Leif Hole ble til stående applaus på forbundstinget den 11.september 2010 utnevnt til Æresmedlem i NBF. Stabæk-mannen ble tildelt forbundets høyeste utmerkelse og registrert som andre æresmedlem gjennom tidene.

Leif Hole ledet tidligere Akershus Bandykrets gjennom hele 36 år. En ryddig krets som ble møysommelig bygd opp siden Leifs inntreden en aprildag 1974. Hans hjertebarn var dommersaken og stor-turneringen Kosa Open. Ingen bandykrets utdannet flere dommere enn Akershus gjennom Leifs mangeårige lederskap. Kosa Open på Hauger og etter hvert Stabekkbanen markerte sesong-åpningen for store og små bandyspillere gjennom to 10-år fra eliteklassen ned til minigutt/jenter. Cupen lever fortsatt og går nå inn i sitt 25. år under ledelse av sønnen Knut.

Leif sørget for at kretsseriene ble avviklet på en ryddig måte og at også de minste fikk tilgang til kunstisbanene. Han var en forkjemper for betydningen av kretslagene for ungdom, både på gutte- og jentesiden, og for skolebandyen.

Leif Hole har også bak seg 20 år som internasjonal bandydommer og dømte i to senior VM, foruten 15 år som kretsdommer i fotball.

Han er innehaver av Akershus Idrettskrets Idrettspris og ble allerede i 1996 tildelt forbundets Gullmerke.

Leif Hole gikk av som kretsleder for et fullsatt årsmøte i mai 2010. Datidens Bandypresident Ivar Nordberg uttalte under gaveoverrekkelsen;

-"Leif er i en særstilling i norsk bandys historie".

Norges Bandyforbund gratulerer med jubileet og takker Leif Hole for innsatsen på vegne av flere generasjoner bandy-Norge!
BANDYSEKSJONENS ÅRSMØTE - 9. JUNI 2016
Bandyseksjonens årsmøte avholdes på Ullevål stadion torsdag 9.juni.

Innkallingen finner du her: Innkalling til seksjonsårsmøte i bandy

Årsberetningen med saksdokumenter finner du her: Årsberetningen 2015-16

Frist forslag som ønskes behandlet er torsdag 26.mai 2016.

BRUK ÅRSMØTET
Bandyforbundet og seksjonene vil stadig bli bedre. Det nedlegges et stort frivillihetsarbeid av mange gjennom hele året. Alle er ikke like fornøyd med regelverk, med fordelinger eller annen håndtering av saker som dukker opp. Bruk da årsmøtet til å fremme forslag. Det er det eneste stedet hvor endringer åpent kan diskuteres og besluttes.
Årsmøtet i bandyseksjonen er på Ullevaal Stadion torsdag 9. juni kl. 18.00. Frist for å sende inn forslag til endringer er fire uker før årsmøtet – torsdag 12. mai. Grunnen til fristen er både at forbundets administrasjon skal kunne sjekke forslagene mot NIFs og forbundets lover, samt at seksjonsstyret skal kunne gjøre seg opp en mening om saken og at alle andre årsmøtedeltagere skal kunne sette seg inn i forslaget i god tid før årsmøtet.
Det er viktig at alle klubber er representert på årsmøtet og at alle er konstruktive med å sette seksjonen og forbundet i enda bedre stand til å sikre god og rettferdig avvikling av aktivitetene innenfor gitt lovverk og bestemmelser. Derfor trengs det gode innspill til videre utvikling og en saklig diskusjon på årsmøtene.
Send inn forslag og møt opp på seksjonsårsmøtet!

Erik Hansen
president