November 2007

HISTORISK MÅL AV HOLLENDEREN TWAN HENGST

Hollenderen Twan Hengst(24) fra Nijmegen BC scoret sitt første mål for Hamar i elitekampen mot Ullevål i Vikingskipet onsdag. Sannsynligvis første gang en hollender scorer på høyeste nivå i norsk bandy.
Twan Hengst var svært delaktig i bronsemedaljene til Nederland i B-VM i Kemerovo i Sibir i 2007. Her ble midtbanespilleren kåret til "Man of the match" i VM-kampen mot Mongolia, hvor han scoret to mål og ble kreditert for totalt syv nettkjenninger.
Twan Hengst har primært spilt rinkbandy i Nijmegen, men også bandy siden 1990/91. Han har deltatt på fem "training camps" i Sverige og er sin unge alder til tross registrert med 26 A-landskamper. Første bandy-VM var i Archangelsk i 2003. Familien er svært idrettsinteressert og hans søster er internasjonal ishockeydommer med A-lisens.

Bildet: Twan Hengst

Twan Hengst for Holland her: HIL-bandy

Litt om elitekampen Hamar-Ullevål: HIL-bandy

HAMAR IL´s DEBUT I ELITESERIEN

Søndag 4.november 2007 ble det for første gang i Norge spilt en eliteseriekamp i bandy innendørs. Riktignok spilte Hamar IL en sesong i toppserien i 1952/53, men den gang het det ikke eliteserie og kampene ble spilt på rekordbanen Hamar skøytestadion som alltid hadde gode isforhold takket være en meget dyktig is- og banemester. Bildet th.: Mattis Nyhagen

Den forskutte serieåpningen ble blåst igang presis kl 1800 i Vikingskipet av hoveddommer Rune Harald Jahnsen. 230 betalende, men trolig nærmere 350 "aktive" tilskuere, overvar kampen på beste sitteplass i OL-arenaen. På tribunen var en rekke bandy-kjendiser fra Hamar-bandyen på plass. Vi nevner mannen bak hel isflate for bandy i Vikingskipet,
Edgar Malman, tidligere og nåværende bandyformann Tor Mattsson og Geir Vestby, Truls Norderhaug, hele Rønning-familien, m.fl.. Jommen hørte vi også Hollandsk på tribunen. Ikke så rart da to landslagsspillere fra Nijmegen BC debuterte i den norske eliteserien.
En gjeng veteraner fra 52/53-laget var også på plass. En spesiell atmosfære og hyggelig stemning i Vikingskipet under denne kampen.
Bandy-Norge er blitt litt større!

Om kampen 1-12:
Resultatet lyver litt om kamp- forløpet, da Hamar hadde overraskende mange sjanser og skudd på mål. Det meritterte topplaget Mjøndalen var dog langt mer aggressive på ballen, hadde mer tyngde i spilleoppbyggingen og klart mer effektive foran kassa. Imidlertid overrasket HIL-gutta med sine mange forsøk under ledelse av kapteinen Kjell Olav Emilsen og "playmakeren" Mattis Nyhagen som var Hamars beste spiller denne kvelden. Fjorårets U19-spiller Lars Christian Sveen fikk æren av å score det historiske målet for Hamar etter flott forarbeide av nevnte Mattis Nyhagen. Det var heller ingen overraskelse at norsk bandys flerårige svenske toppscorer, Jonas "Jo-Jo" Pettersson, åpnet med kveldens første scoring i Vikingskipet. Hollenderen Rens Bögels spilte hele kampen for Hamar. Innbytteren Twan Hengst fikk desverre skulderen ut av ledd etter en uheldig tackling fra en Mjøndalen-spiller ved vantet. Bildet th.: Rens Bögels og skadet Twan Hengst th.
Dommerbildet fv.: Olsen, Jahnsen, Andresen

Det bor mye bandy i Hamar-laget og en forsterkning på midtfeltet ville som i Høvik kunne løftet laget betydelig høyere, men de øvrige eliteklubbene skal ikke ta for lett på nyopprykkede Hamar IL denne sesongen heller!

Vikingskipet, Hamar 4. november 2007:
Eliteserien: Hamar – Mjøndalen 1-12 (0-7)
Tilskuere: 350
Mål Hamar: Lars Kristian Sveen.
Mål Mjøndalen: Jonas Petterson 5, Robert Arnesen 2,
David Olsson, Jørn Walther Kristiansen, Stian Kristiansen, Jesper Hvornum, Mads Eriksson.
Utvisninger: Hamar 20 min., Mjøndalen 40 min.
Dommere: Rune Harald Jahnsen (hd.), Skiold. Meddommere Kjell Hovland Olsen, Spa/Bra og Rolf Wendt Andresen, Strømsgodset.

Hamar Dagblad om kampen: Hamar Dagblad

Bildet tv: HIL-kapteinen og veteranen Kjell Olav Emilsen (31) ser fremover.
Bildet th: Den nye bandyformannen Geir Vestby ser fremover.
Bildet nederst th: Bandyveteranene til HIL minnes 52/53-sesongen i toppserien.
Foran fra høyre.: Bjørn Bredrup (vinghalf), Per Hagen (vinghalf), Nik Gaalaas-Berg (back) som en periode også spilte for Bragerøen BK og ikke representerte HIL i 52/53, og bakerst Thomas Bergstrøm (back) som i sin tid også spilte en stund på Ready sammen med Per Ditlev-Simonsen. Bergstrøm var for øvrig funksjonær under VM´93 i bandy på Hamar.

DAMELANDSLAGET SLO RØA GUTT
Bandyseksjonens årsmøte 2007 vedtok å gå inn for at damelandslaget skulle få delta i NM-serien for gutter(16/17 år). Dette etter forslag fra klubbene Ready, Solberg og Nordre Sande. Riktignok skal damene delta i kvalikpuljen, men uten mulighet til å delta i NM-sluttspillet, dog med fullt tellende tabellkamper. Damelandslaget spiller naturlig nok kun bortekamper.

Hensikten med opplegget var å styrke kamptilbudet og forberedelsene til VM for landslagsskandidatene. VM damer spilles som 11ér bandy, mens dameserien i Norge spilles som rink-/7ér bandy, da klubbene per idag har vanskeligheter med å stille fulle 11ér lag.
Deltakelsen i kvalikpuljen for gutter er en prøveordning som skal evalueres etter sesongen. Suksess eller ikke hviler mye på tilgangen av potensielle landslagsspillere til hver eneste fredagskamp gjennom sesongen.
Lagledelsen er til nå såre fornøyd. Første kvalikkamp mot Ullevål 2 på Valle Hovin endte 5-5. På fredag fikk Røa 2, bestående av mange spillere som deltok i Mini World Cup i Bollnäs, en lekse som endte med overraskende 3-1 seier til damelandslaget. Dette til tross for at damene manglet flere utenlandsspillere og noen erfarne landslags- spillere fra Bergen. Når sant skal sies savnet vi også to-tre sentrale spillere på Røas lagoppstilling.
Neste kvalikkamp spilles på Valle Hovin fredag 30.november kl 2030 mot Ullerns gutter.

Forbundskaptein: Dag-Erik Amundsen. (Bildet th.: Fra VM Budapest)
Lagleder: Ola Risnes
Materialforvalter: Øyvind Sakshaug
Adm. leder: Ann-Mari Ellefsen

Bildet over: Bronselaget 2007 på Varosliget Icearena Budapest

JENTENE STORMER FREM
De er fryktingytende, raske og hater å tape. Småjentene på Solbergs bandylag er klare til kamp! Drammens Tidende
BANDY I ENGELSK KRIM
Den verdenskjente forfatteren av kriminalromaner, engelskmannen Dick Francis som i alt vesentlig skriver fra galoppmiljøet, har faktisk i sin nyeste bok også nevnt bandy.
Dick Francis har blant annet skrevet en av sine over 40 krimromaner med Øvrevoll som arena for handlingen. Rett nok er det ikke så my bandy i den nye boka ”Under orders”, men på side 67 sier en gamblingvillig person:
”I could put my money on Tipperary to win the All-Ireland hurling in the Gaelic Games,
or on the Swedish team Vetlanda to win bandy, whatever that might be”.
Dick Francis’ bøker går i stort millionopplag, og noen vil sikkert forsøke å finne ut hva bandy er, til glede for sporten.

Redaksjonen tilføyer at bandy, som en noe støyende aktivitet for ungdom i Veronas gater,
også er nevnt i verket om Romeo og Julie, skrevet av sønnen til hanskemakeren John Shakespeare og Mary Arden fra Stratford-upon-Avon.
"The Prince expressly hath forbidden Bandying in the Verona streets".

NY KOSABALL GODKJENT
I november 2007 fikk den nye Kosaballen preliminær godkjenning av FIBs tekniske komite. Bandyballen veier 64 gram og har en diameter på 63 millimeter. Fargen er cerise (rosa). Den mest anvendelige "all-round-fargen". Ballens øvrige egenskaper er i tråd med kravene som stilles til internasjonal bruk.
Kosa AB/Leta AS har i disse dager produsert ballen i to andre farger. En orange utgave og en mørkere rød som er best egnet for TV-kamper som spilles i sterkt sollys. Dette av hensyn til kontraster og synbarhet i TV-ruta.
I så måte ligger alt til rette for at den nye Kosaballen tilkjennes permanent godkjenning av FIB våren 2008.
Kosaballen blir for øvrig den offisielle bandyballen som skal benyttes til kommende Nordisk Mesterskap for U17 gutter som spilles i Oslo helgen 25.-27.januar.
SKRIDSKOÅKNING OG MANGE MÅL
Se videoklipp Falun-Motala, 5-5 (3min 8sec): svt.se

CORNERE AVGJORDE
Eliteserien 28.11: Stabæk - Drammen 8-3, (5-0)
Endelig satt cornerne for Stabæk som gjorde som de ville mot et Drammenlag som kom med ambisjoner om å ta poeng. De unødvendige utvisningene er derimot tilbake for fullt.
Les Budstikka her: budstikka.no

Fem minutter brukte Stabæk på å senke Drammen Bandy.
Les Drammens Tidende her: Drammens Tidende"
USA - CANADA
Slik gikk kampene: usabandy.com

STABÆK FORTSATT UBESEIRET
Søndag kveld slo de Mjøndalen 10-6 på bortebane, etter å ha ledet 6-2 ved pause.
Les mer her: budstikka.no

Nei til Sverige.
Stabæk-spilleren Stian Holmen-Jensen var ønsket av flere svenske toppklubber før denne bandysesongen. Sirius, Tillberga, Gripen og Vänersborg er blant klubbene som har forhørt seg med Holmen-Jensen om han ville komme til dem.
Han takket nei til samtlige tilbud.
Les mer her: budstikka.no

DOMMERE HEDRET
Bandydommernes Forening (BDF) fylte tidligere i høst 25 år (se "Arkiv september".
Under jubileumsfesten ble det for første gang fra BDF gitt utmerkelser til dommere for sitt lange og tro dommerengasjement:
BDF`s innsatsmedalje:
Rune Harald Jahnsen(Skiold), Jørn Ivar Pettersen(Solberg), Bent-Ole Bakken(Solberg),
Egil Larsen(Snarøya) og Øistein Rune Eriksen(Torp).
Innsatmedaljen tildeles dommere som gjennom mange år har bidratt til at BDF har bestått og er den foreningen den er i dag.
BDF`s hedersmedalje:
Rolf Wendt Andresen(Strømsgodset) og Kjell Hovland Olsen(Spa/Bra).
Begge tildelt hedersmedaljen for fremragende arbeid for bandysporten generelt og for dommerne spesielt. De har vært med i i BDF i alle 25 år, og var gründere av foreningen.
HVITE-RUSSLAND SATSER
FIB President Visits the National Olympic Committee of the Republic of Belarus.
Russian guests supported the Belarusian suggestion of organizing in Minsk the 2010 Bandy World Championship. By that time the sports center “Minsk – Arena” (with a skating rink appropriate for bandy competitions) will have been constructed.: noc.by

Development of Belarusian bandy to reach new level.
First Belarusian professional bandy club “Minsk” to be founded in the nearest time. It will play in first league of Russian championship. The team is headed by the head coach of the national team Nicolai Soloviev. The initiative is fully supported by specially arrived in Belarus president of the International Bandy Federation Boris Skrinnik and president of the strongest club of the world “Dynamo Moscow” Nicolai Baryshnikov. (Victor Pliats, Chair of Belarusian Bandy Federation).
Video 58sec: tvr.by

DOMMERPERSONLIGHET SKADET I KAMP
Haakon Hallingstad er en av de som virkelig står på med stripete drakt for bandy-sporten, foruten en rekke andre gjøremål i idrettens tjeneste. Her om dagen ble han skadet etter en kollisjon med en spiller i en guttekamp. Kravebenet brakk, men Haakon holder humøret oppe. Neste uke leder han klubbdommerkurs i bandy og rett oppunder Jul er han klar med fløyta igjen! Et lysende eksempel for oss andre!

Les om Haakon her på Drammen bandy´s hjemmesider: drammenbandy.com

SM-FINALEN TIL GÖTEBORG
Bandyfinalen flyttas till Göteborg. Nu blir Uppsala av med ett av sina mest profilstarka evenemang. Bandyförbundet har nämligen bestämt att den klassiska SM-finalen ska spelas i Göteborg istället för på klassiska Studenternas IP från 2009.
VIDEOKLIPP HER (2min 33sec): svt.se

Uppsala kommun: "Förbundet tänker helt fel"
Det finns en bandytradition i Uppsala som absolut inte finns i Västsverige och det har vi sagt till förbundet.
- Man vill tydligen sprida bandyintresset till västkusten, men jag är tveksam till om det kommer att lyckas.
Les mer her: unt.se

EDSBYN SLO DYNAMO 7-6 I E-CUP FINALEN

Et smertelig tap for russerne: ljusnan.se

Edsbyn best i Europa: aftonbladet.se

Største prestasjon for Edsbyn: bandybyn.se

USA vs CANADA 17.-18.NOVEMBER
USA møter Canada i dobbeltlandskamp på John Rose Oval helgen 17.-18.november. Kunstisbanen, som ble benyttet under VM´95, ligger i et flott park- og idrettsområde
ca 20minutter med bil fra Minneapolis sentrum.
Les mer her: usa.bandy

STABÆK TIL +35 CUP I SVERIGE
Svenskene har satt igang en cup for old boys, dvs spillere 35+.
Stabæk har vist interesse fra Norge.
Les mer her: svenskbandy.se
NY BANDYHALL UTEN TV
Den nye bandyhallen i Västerås har takssøyler som hindrer fri sikt for TV-kameraene.
Trolig er dette gjort av hensynet til å spare penger, da søylefritt takspenn gir en betydelig økning av kostnadene i millionklassen. Den fremtidige Sørmarka skøytehall utenfor Stavanger sliter med samme problemstilling.
Viktig å merke seg kravet til TV-produksjoner for andre, fremtidige baneutbyggere.
Dette være seg i skøytehaller eller på utendørs skøytebaner, hvor ofte plassering av lysmastene nær midten av banen kan skape samme problemer for TV.
Les mer her: svt.se

SERIESTARTEN

Den ordinære seriestarten i norsk bandy går av stabelen 13. og 14.november.
Riktignok har nyopprykkede Hamar allerede spilt tre kamper i eliteserien grunnet isperiodene i Vikingskipet, men de obligatoriske forbundsseriene for elite-, 1.div.- og 2.div. starter i disse dager.
Stabæk vant fjorårets eliteserie et poeng foran Solberg. Deretter fulgte Ullevål og Drammen. Mjøndalen kom på en overraskende femteplass i serien, men nådde allikevel NM-finalen. Her ble det tap 3-6 for Stabæk.
Bildet th.: Jonas Grøterud med Kongepokalen, NBFs NM-pokal, gullmedalje og Bauer Gullhjelm.

Eliteserien herrer 14.november:
Hamar-Stabæk, Vikingskipet, Hamar kl 20:00
Stabæk satser på to gull: budstikka.no
Solberg-Drammen Bandy, Vassenga, Mjøndalen kl 20:00
Drammen topplag om to år: Drammens Tidende
Ullevål-Mjøndalen, Valle Hovin, Oslo kl 20:00
Sarpsborg-Ready er utsatt grunnet problemer med kjøleaggregatet.

1.divisjon herrer 13.november:
Stabæk 2-Hauger, Stabekk, Bærum: 12-1
Ullern 1-Røa, Norges Idrettshøgskole, Oslo:
Ullevål 2-Høvik 1, Norges Idrettshøgskole, Oslo: 2-16
Øvrevoll/Hosle-Skeid, Hauger i Bærum: 5-4

2.divisjon herrer 13.november:
Mjøndalen 2 -Snarøya, Vassenga, Mjøndalen: 5-3
Ready 2-Solberg 2, Gressbanen, Oslo: 1-9

På "Speaker.no" i høyre kolonne på denne siden finner du resultater fra elite.
Under "Seriene" øverst på denne siden skal du etterhvert kunne klikke deg rett inn på respektive serie.

SVENSKENE OM "RAK" ELITESERIE

Bandylegenden Jonas Claesson om vinterens nye "raka" eliteserie: svt.se

Västerås og Tillberga "laddar" i svensk bandyhall nr. 2: svt.se

READY´s KEEPERSKOLE

Det finns 8 plasser ledig på keeperskolen pr 31.10.
Ready arrangerer keeperskole fredag 9. til søndag 11. november.
Ready vil i år som i fjor arrangere keeperskole for 11-er keepere ved hjelp av Timo Lahti, nå sportssjef i Ready. Skolen har både teori og praktiske øvelser både på is og i gymsal. Kurset starter fredag ettermiddag og avsluttes til lunsj søndag. Det kan være med inntil 30 keepere på skolen. Keeperene blir inndelt i grupper etter ferdigheter og alder.
Spørmål knyttet til innholdet i keeperskolen og påmelding rettes:
Timo Lahti på; 41 26 33 11, 22 14 00 51 eller timo.lahti@ready.no ,
innen 30 oktober. Pris kr 1200.

LEDIGE PLASSER: SKIOLD DRAMMEN BANDY CUP
Mangel på is eller sprengte baner?
Meld på laget ditt til 7ér cupen på Marienlyst i Drammen 17.-18. november.
En av Norges fineste bandybaner med egen parkeringskjeller under garderobene.
Benytt også anledningen i pausene til å gå den hyggelige turen fra kunstisbanen og over broen til Bragernes torv. Sentrum i Drammen med egen kunstisbane der også!!

Hva: Skiold Drammen Bandy Cup
Sted: Marienlyst, Drammen
Alder: 7ér cup for gutter og jenter f. 1995 og senere
Opplegg: Terningkast 6
Atmosfære: Terningkast 6

Påmelding: Skiold

Foto: Tomm Hansen
KOSA OPEN ER SLUTT FOR I ÅR

1.Kosa-helgen:
Seniorlagene, dvs 1.-3.div., startet torsdag 18.oktober. Grunnet stor deltakelse ble semifinaler og finale spilt tirsdag 23.oktober. Ullevål 2 slo Røa 2-1 i finalen.
Stabæk vant elitefinalen foran 250 tilskuere på Hauger søndag, men den store overraskelsen var at 1.divisjonslaget Høvik, med Christian Waaler på laget, tok utfordringen med spill i elite og endte opp i finalen.

2.Kosa-helgen:
Yrende liv på Hauger hele helgen med stort sett fint vær unntatt søndag, hvor noen juniorkamper ble spilt på grensen til vannpolo. Solberg slo Drammen 5-1 i juniorfinalen.
Solbergjentene stormet også frem i Kosa Open.
Les mer her: Eikernytt

3.Kosa-helgen:
I gutteklassen vant Røa 3-0 over Stabæk i finalen.
I smågutteklassen slo Stabæk Ready 6-0.
Kosa Open er over for i år etter tre flotte, ovale bandyhelger!.

Se alle resultater her: Akershusbandy

Turneringen på Hauger og Stabekkbanen ble arrangert følgende helger og dager:
18.-21.oktober, Elite, senior (1.-3.div), lillegutt 95 (lørdag), Hauger
22.-23.oktober, Sluttspill seniorklassen, Hauger
25.-28.oktober, Junior, lillegutt 96 (lørdag), jenter 91/93 og 94/96 (søndag), Hauger
28.oktober, Minigutt 97, Stabekkbanen
1.-4.november, Gutt 91/92, smågutt 93/94, Hauger
1.-4.november, Smågutt 93/94, Stabekkbanen

Foto: Tom Hanssen
EN SJELDEN RASE

Akershus Bandykrets og Kosa Open, samt journalist Arne Hole har gitt bandyfobundets nettsider eksklusiv 2.prioritet til å trykke denne artikkelen.

Arne Hole er sportsjournalist i Aftenposten og bandypatriot. Avisen lar ham følge sporten tett,
blant annet ved å sende ham på NM-finalen nesten hvert år.

Jeg kom til å overhøre en samtale mellom noen svenske journalister på en golfturnering i Sverige. De diskuterte hva som er verst innen idrett. Det kunne selvfølgelig være å ha jobben som utviklingssjef for det svenske hopplandslaget. Eller å få oppgaven å skrive utfyllende om svenske skøytebragder det siste tiåret. Men nei, de var skjønt enige om at å stå i mål er villeste du kan finne på. Ikke i ishockey, for der er keeperne så polstret at «matriken» bruker minst en time etter kampen på å demontere brynjer og annet panservernutstyr. Nei, bandykeepere. Det er gutta sine, det!
I ingen annen lagsport er ballen så hard og kommer så fort. Og ifølge Knut Stunner skal hanskene være så tynne at du kan se mønsteret fra ballen i håndflaten etter en redning av et 150 km/t-skudd. Skikkelige bandykeepere limer nemlig ikke fast høydematta på Bislett inni hanskene for at det ikke skal gjøre vondt. Nei, skikkelige bandykeepere gleder seg til kuler som kommer i hundre i dårlig flomlys. De har jo tross alt leggeskinn på seg. Og de som har ambisjoner å føre slekta videre, bruker også susp.
De nest tøffeste gutta i idrettens verden er de andre gutta på bandylaget. De som står i mur på frislag. Og stormer ut på cornerskyttere som har atomkraft i kølla. Og den største lykke er når skuddet treffer kroppen. OK, kanskje ikke i låret utenfor det som korkbuksa dekker - eller i det ribbeinet som en Mjøndalen-spiller splittet i forrige kamp. Men ingen ting er som å stoppe en corner med kroppen - og høste anerkjennelse fra lagkameratene. Og fra publikum på Cold Trafford og The (buljong)Kop. Det er godt mygg og utepils er stuet vekk. Nå er det bandy som gjelder. Og det ville jo tross alt vært verre å stå i mur i golf.

Arne Hole
Sportsjournalist i Aftenposten som har vært ”murer” i bandy.
SVERIGE KREVER BANDYHALLER FRA 2012

Video med uttalelser fra den svenske presidenten her: svt.se

Hammarby tvinges vekk fra Zinken: dn.se

Se også under arkiv oktober: bandyforbundet.no

Og Norge da? Jo, vi innleder serien 2007/08 i Vikingskipet.
Søndag 4.november kl 1800.
Hamar IL-Mjøndalen IF
God bandyhelg!

Redaksjonen

REKORDTIDLIG SERIESTART I VIKINGSKIPET
Nyopprykkede Hamar IL debuterer rekordtidlig i årets eliteserie. Allerede søndag 4.november kl 1800 blåser hoveddommer Rune Harald Jahnsen igang elitekampen i Vikingskipet mot fjorårets NM-finalist Mjøndalen. Den ordinære serieåpningen for norsk bandy er onsdag 14.november, men siden Hamar er prisgitt isleggingsperiodene i den tidligere OL-arenaen, skal det spilles elitekamper i Vikingskipet både 7.november mot Ullevål og 11.november mot Solberg.
Foruten rekordtidlig seriestart, debuterer altså Hamar i eliteserien. Det har heller aldri vært spilt noen elitekamper i Vikingskipet tidligere. Hamars unge lag består for det meste av 20-24 år gamle Hamargutter, men den 31-årige lagkapteinen Kjell Olav Emilsen henger fortsatt godt med. August Kindvall fra IFK Motala er eneste svenske, men for første gang i bandyhistorien spiller to hollendere i den norske toppserien. Landslagsspillerne Twan Hengst og Rens Bögels kommer begge fra Nijmegen BC.

Foruten hoveddommer Rune Harald Jahnsen, Skiold, er meddommere Kjell Hovland Olsen, Spa/Bra og Rolf Wendt Andresen fra Strømsgodset i denne historiske bandykampen.

Hamar Arbeiderblad her: Hamar Arbeiderblad

Mer om HIL-bandy her: HIL-bandy

Bildet over stående fv.: Mikkel Frodahl, Bjørn Martinsen, August Kindvall, Kjell-Olav Emilsen, Lars Christian Sveen, Lars Brøseth, Twan Hengst,
Petter Mattsson, Magnus Nyhagen Marcus Turpeinen, Jens Nesvaag, Tore Bakke.
Sittende fra venstre: Rens Bögels, Erik Thorsplass, Andre Thune-Ellefsen,
Leif Larsen, Mattis Nyhagen, Anders Mathisen, Erik Johansson.
Fotos: Vegard Behrns Houmb, Hamar Dagblad