Bruk våre sponsorer

.no

Benytt koden: FHSBAN

NM innendørs 2013

Finale helgen gav følgende vinnere:

Finalen: Team Aker – Kringsjå

NM-mester Team Aker

U-19: Aker - Furuset
NM-mester U19: Aker

Serien gav følgende vinnere:
Seriemester: Kringsjå
Seriemester U19: Aker

På det personlige planet serie/sluttspill , ble listen, som følger:

Toppscorer:Mohammad Faisal (Sagene, med 24 mål)
Beste assist spiller: Khuram Shezad (Team Aker)
Serien verdifulle spiller: Waqqas Riaz (Furuset)
Beste keeper: Sarjil (Team Aker, sluppet inn kun 34 mål)

Hel tabell, ligger vedlagt i årsmeldingen.

Seksjonen takker administrasjonen for god hjelp angående gjennomføring av finalene.

tekst og foto: Kjell Nilsen

NM utendørs 2012

Finalene for utesesongen 2012 ble spilt 23.september på Jordal.

Senior: Aker - Sagene 3-0

Aker ledet 2-0 etter første omgang, som ble den spillemessige beste omgangen. I andre omgangen var tempoet mye svakere og Aker "safet" inn til seier.
Norgesmester: Aker (bildet)
Seriemester i år som i fjor: Kringsjå

Ungdom: Aker - Kringsjå 4-0

Kringsjå stilte med rent jentelag og spilte veldig fin hockey, men Aker er et sterkt lag, som scoret på de sjansen de fikk. En fortjent seier.
Norgesmester: Aker

Old boys: Aker- Sagene 5-9

Aker var med helt til 3-3, men derifra og ut ble det enveiskjøring. Sagenes spreke gamle gutter vist frem mye god hockey.
Norgesmester: Sagene (bildet)

En liten observasjon fra sidelinjen. Det var ingen kort eller utvisninger i noen av kampene. Noe som forteller at laglederlisenskurset i vinter var en god investering. Det var god stemning mellom lagene både før og etter kampene.

tekst og foto: Kjell Nilsen

Kort fra Forbundstinget 2012

Norges Bandyforbunds 77.ordinære ting ble avholdt på Ullevaal Stadion lørdag 8.september.

Det møtte 42 representanter fra seksjonene bandy, hockey og innebandy, samt fra forbundsstyret.

Erik Hansen, Skeid (bildet th), ble valgt som ny president etter Ivar Nordberg, Holmlia, som takket for seg etter 17 år i forbundsstyret.

Ny visepresident ble Jon Erik Eriksen, Fredrikstad, som avløste Svein-Erik Hammerstad, Ullern.

Forbundstinget vedtok bl.a nytt lovverk, strategiplaner og langtidsbudsjettet for idrettene bandy, landhockey og innebandy.

Tidligere bandypresidenter Arne Giving, Stabæk og Per Gunnar Løken, Røa, ble utnevnt som æresmedlemmer for sitt lange virke både nasjonalt og internasjonalt.

Bilde: Fv. Avgått President Ivar Nordberg, Æresmedlem Arne Giving, Æresmedlem Per Gunnar Løken og avgått Visepresident Svein-Erik Hammerstad.

Følgende ble på Tinget tildelt Norges Bandyforbunds Hederstegn: Tor Mattsson, Hamar, Jaswinder Pal Singh, Kringsjå, Carl-Otto Evensen, Bøler, Frank Nordseth, NBF og Erik Eriksson, Fjerdingby.

Bildet: Fv. Tor Mattsson, Jaswinder Pal Singh, Ivar Nordberg, Carl-Otto Evensen og Frank Nordseth. Erik Eriksson var ikke tilstede.

Norges Bandyforbunds styre 2012-2014 fv: Jaswinder Pal Singh (Styremedlem repr. Hockey), Stein Pedersen (Styremedlem repr. bandy), Erik Hansen (President), Jon Erik Eriksen (Visepresident), Marianne Talberg (Styremedlem), Tove Johannessen (Styremedlem repr. innebandy) og Einar B. Røstgård (Styremedlem). Ikke på bildet, vararepresentantene Jan Hagen og Cecilie Strøm.

HUSK Å BETALE SPILLERLISENS!

Kr.595,- for senior.
Kr.195,- for junior.

- Les mer om hvordan man betaler lisens her -

Hockey NM 2011

Aker slo Kringsjå 4-0 i årets finale på Jordal kunstgress 25.september 2011. Alle fire mål ble scoret av Akhtar.
Foran fra venstre: Jaffar, Jassir, Asif, Shahzad og Shabbir Bakerst fra venstre: Ansar, Zeshan, Usama, Akhtar (4-måls scorer), Ikram, Yassir, Khuram, Zia, Usman, Amjad I, Jabbar, Aftab, Wajid, Afzal og Amjad M (Trener).

Bildet: Akers kaptein Zia Ullah Chattah løfter NM-pokalen sammen med visepresident Svein-Erik Hammerstad.

NM-sluttspillet startet med følgende semi-finaler:
Sagene IF - Kringsjå SK (Res: 0-3, Pause res: 0-0) Dommer: Khidash og Khuram
Aker HK - Furuset IF (Res: 3-0, pause res: 0-0) Dommer: Faisal og Inderjeet

Finalen: Kringsjå SK - Aker HK (Res: 4-0, pause res: 0-0) Dommer: Faisal og Khidash

NM finalene i hockey, lørdag 16.april 2011

Sagene er Norgesmestere innendørs 2010/2011 etter at de slo Kringsjå i finalen med 4-3.

- Les mer om senior- og junior-finalen her -

SERIEMESTER 2010 OG NORGESMESTER 2010: KRINGSJÅ SPORTS KLUBB

Kringsjå Sports Klubb vant Seriemesterskapet og Norgesmesterskapet 2010, og dog seriemesterskapet ble meget spennende og avgjørelsen falt i siste serierunde, var det Kringsjå som trakk det lengste trådet. Kringsjå hadde som mål å vinne serien i år, da klubben hadde vært nærmest tittelene året før. Det skilte kun et poeng mellom de fire første lagene, men Kringsjå var det mest stabile laget og kunne krone seg med to titler når sesongen ble avsluttet på Jordal kunstgressbane.

NM-finalen ble spilt lørdag 18. september på Jordal kunstgressbane mellom Kringsjå SK og Sagene IF. Det ble en kamp mellom to lag med helt forskjellig spillerstall og taktisk spillesystem, der Sagene hadde hadde mer erfarne og etablerte spillere, hadde Kringsjå flere yngre og noe urutinerte spillere. Sagene hadde et mer ballbesittende spill, mens Kringsjå satset på et mer pasnings orientert og kontrings spill.

NM finalen startet ganske så jevnt, men etter hvert tok Kringsjå over spillet og dog spillet gikk frem og tilbake, var det en spiller som uten tvil sto frem i finalen. Det var unge Arunpreet Singh Garcha fra Krinsjå som sto frem og leverte varene da han scoret 2 vakre mål i første omgang, noe som gjorde at Kringsjå ledet 2-0 etter første omgang. I andre omgang ble det mange målsjanser for begge lag, men det var Kringjså som til slutt klarte å score mål via Arun og Sukhwant Gill. Kringsjå vant til slutt 4-0, og kampens store spiller var uten tvil Kringsjå sin 16-åring, Arun Singh, med sine 3 mål.

Det ble også spilt NM i aldersbestemte klasser, og her vant Aker jr mot Kringsjå jr, mens Furuset barn fikk walkover mot Sagene barn. Det skal også legges til at Aker jr vant seriemesterskapet 2010 i junior klassen under 16 år.

Ivar Nordberg og Jaswinder Pal Singh var invitert som æresgjest under NM-finalen, og begge fikk muligheten til å komme med noen ord til alle klubbene som hadde deltatt i seriemesterskapet og NM-sluttspillet 2010. Det ble gitt individuelle premier til følgende spillere, og disse ble stemt frem av alle klubbene og seksjonsstyret.

Beste keeper: Divyabhanu Singh Rathore
Beste forsvarer: Jagwinder Singh
Beste midtbane: Shahbaz Butt
Beste spiss: Arun Singh

EuroHockey Indoor Nations Challenge II 2010

Det norske landslaget reiser til Frankrike for å delta i EuroHockey Indoor Nations Challenge II 2010, og i den aktuelle turneringen vil Norge spille mot Frankrike, Wales og Finland.

Det norske hockeylandslaget ble tatt ut av den tyske internasjonale treneren, Heino Knuf, og han vil videre lede det norske laget under turneringen i Frankrike.

Resten av støtteapparatet vil bestå av Dinesh Singh (Assist. trener), Jaswinder Pal Singh (Manager), Amjad Munir (Assist. manager) og Svein Erik Hammerstad (fysioterapeut).

Følgende 12 spillere er tatt ut på det norske landslaget (alfabetisk rekkefølge):
1. Divyabhanu Singh Rathore

JUNIOR:
Seriemester jr 2009 : Kringsjå SK
Norgesmester jr 2009 : Aker HK

NM-finalen for junior ble spilt mellom Aker jr og Kringsjå jr. Resultatet ble 4-0 til Aker og målene ble scoret av Zaraq (3) og Sam (1). Det ble kåret finalens beste spiller og denne premien gikk til Asif fra Aker HK.

SENIOR:
Seriemester 2009 : Aker HK
Norgesmester 2009 : Aker HK

NM-finalen ble spilt mellom Aker og Sagene. Resultatet ble 3-1 til Aker og målene ble scoret av Amjad (2), Jassir (1) og for Sagene scoret Noman (1).
NM-finalen var en jevnspilt kamp hvor Sagene tok ledelsen 1-0 i midten av første omgang. På tampen av første omgang ble det stopp i spillet da Akers kaptein, Shahzad Saleem, fikk ballen i ansiktet og fikk et stygt kutt i venstre øyebryn. Sagene bommet på straffen som ble gitt på slutten av omgangen, men kunne gå til pause med ledelse 1-0. Aker startet 2. omgang med å presse høyt oppe på banen, og lagets forsvarer i form av Amjad Munir ble satt opp på banen som spiss. Dette gav resultater da Amjad scoret to mål på penalty corner. Sagene presset på for en utligning, men i stedet sikret Jassir fra Aker seieren i de siste minuttene av kampen.

Det kan legges til at Aker HK vant alt de deltok i denne utendørssesongen; Seriemesterskapet 2009, Aker Cup 2009, Europacup 2009 og Norgesmesterskapet 2009.

Norges Hockeyseksjon hadde invitert, President Ivar Nordberg NBF, Tahir Hussain og Vidar Bø som æresgjester under NM-finalen. Det ble en litt kjølig dag på Jordal kunstgressbane, men alle holdt motet oppe og dagen endte med at alle klubbene ble takket for utendørssesongen og ønsket hjertelig velkomne til innendørssesongen.

Gull til Aker HK i EuroHockey Club Challenge IV

Vi kan med glede meddele at Norge har vunnet sin første gullmedalje i hockey i EuroHockey Club-sammenheng. Aker Hockeyklubbs 1. plass betyr opprykk til nivå III og enda flere utfordringer.

Det kan også meddeles at Tournament Director (TD) kun hadde positive ting å si om Norges representant, og var meget fornøyd med den utviklingen norsk hockey har hatt de siste 5 årene. Vi fikk ros for at vi har satt fokuset på de riktige tingene og at laget for hvert år har blitt både bedre og yngre. Klubben hadde med seg en gutt på 16 år som ble tatt opp direkte fra juniorlaget, og det var flere spillere under 20 år med i troppen, som alle fikk spilletid i turneringen. Aker HK fikk i tillegg en individuell premie for toppscorer i turneringen.

Lagkapteinen på Aker, Khuram Shehzad, ønsker også å gi en ekstra ros til Hockeyseksjonens leder, Jaswinder Pal Singh, som i alle disse årene har presset klubbene til å satse på rekruttering av de yngre og samarbeid mellom klubbene.

- Han har jobbet hardt og dette presset har gjort at vi i dag har det slik at alle klubber har både samarbeidet om og individuelt jobbet med juniorsatsing, og at vi i dag har et eget seriespill for juniorer, sier Khuram.
- Hans målrettede fokus har ledet oss i riktig retning, så nå skal vi med denne prestasjonen satse videre. All denne satsingen på barn/juniorer har til de grader gitt oss suksess i seniorserien, og nå også i EuroHockey Cup i form av yngre spillere, bedre spill og høyere nivå på banen. Vi kan også slå i bordet med at klubbene i dag har et mye bedre samarbeid og at vi i fellesskap med seksjonen har jobbet hardt og målrettet i riktig retning. Stå på med det gode arbeidet, Jaswinder, fortsetter han, tydelig stolt over norsk hockeys utvikling.

- Jeg personlig er veldig stolt av guttene. De har jobbet hardt og jobbet disiplinert for å oppnå dette, og det er mange som fortjener ros for all tid og arbeid som har blitt lagt i dette. Jeg har hatt mange roller under denne turneringen, både for seksjonen og klubbens styre, men jeg er mest stolt over at jeg fikk æren av å lede laget som kaptein på banen. Denne 1.plassen, gullmedaljen og opprykket til nivå III i EuroHockey, verdens tredje største lagidrett, var mer enn jeg noen gang kunne ha drømt om. Disse minnene vil vare en livstid for min del, avslutter han.

- Resultater -

Resultater EuroHockey Indoor Club Champions Challenge II
Reisebrev fra Tyrkia

- Artikkel i Østkantavisa -

Vi gratulerer Sagene IF med 3. plass i årets Europa Cup Challenge II i Tyrkia.
Dessverre ble det ikke opprykk til Challenge I på grunn av dårligere målforskjell enn de to beste lagene, men innsatsen var uansett upåklagelig.

--> Resultater og tabell senior for sesongen 2008/2009 (xls)
--> Resultater og tabell junior for sesongen 2008/2009 (xls)
--> Serieresultater og NM-oppsett 2008/2009 (xls)

NM-finalen for seniorer ble spilt lørdag 7. mars kl 1500 i Kjelsåshallen mellom Sagene 1 og Kringsjå 2.

"Grasrotandel"

Husk registrering for å motta Norsk Tippings "Grasrotandel"!

1. mars 2009 får alle som spiller Norsk Tippings spill, mulighet til å velge et idrettslag eller forening som skal få inntil 5 prosent av spillinnsatsen.

Dette er en god mulighet for idrettslagene til å skaffe seg ekstra midler til aktivitet.

For å delta i ordningen må idrettslag på forhånd være registrert i Frivillighetsregisteret. Elektronisk registrering i Frivillighetsregisteret startet 2. desember 2008.

- Mer informasjon her - Og her -