Bandy Innebandy Hockey El-innebandy

Forbundsting Forbundsstyret Resultater Administrasjonen Lover Notiser Nytt fra Forbundsstyret Forbundet i media Statistikk Funksjonshemmede Utviklingsavdelingen Lisens - Forsikring

Forbundstinget 2004

SLIK GIKK DET 73. ORDINÆRE FORBUNDSTING

Norges Bandyforbund avholdt lørdag 25.september det 73.ordinære forbundsting i Oslo.
De drøyt 50 fremmøtte delegatene på Ullevål stadion representerte idrettene bandy, innebandy og hockey i en organisasjon med drøyt 16.000 medlemmer, noe som betyr at forbundet i antall medlemsskap er rangert som nr 19 av 56 særforbund i NIF-systemet.

Forbundstinget vedtok noen mindre justeringer av loven som gir seksjonene større innflytelse i paraplyorganisasjonen. Både regnskap og langtidsbudsjettet ble enstemmig vedtatt. Arbeidsplan for kommende to-års periode setter fortsatt fokus på anleggssituasjon og inntektssiden fra det offentlige, herunder de statlige tilskuddene fra Idrettsforbundet. Utviklingsprosjektene skal intensiveres og det arbeides for flere kretssekretærstillinger.

Kjell Hovland Olsen, IL Sparta/Bragerøen, ble gjenvalgt som president og går på sin femte to-års periode. Drammenseren blir nå den lengst-sittende presidenten i bandyforbundets 84-årige historie.
Ivar Nordberg, Holmlia SK, ble gjenvalgt som visepresident og går inn i sin fjerde periode.
I tillegg ble følgende forbundsstyremedlemmer valgt:
Tore Staubo, Ready, bandyseksjonen,
Jon Erik Eriksen, Fredrikstad IBK, innebandyseksjonen
Jaswinder Pal Sing, Kringsjå SK, hockeyseksjonen
Trude Hansen, Holum IBK, varamedlem

Per Gunnar Løken, Røa IL, leder fortsatt valgkomitéen i en sentralorganisasjon preget av stabilitet blandt de frivillige ledere og i administrasjonen.

Forbundets Hederstegn for lang og tro tjeneste ble tildelt
Kåre Blom, Øreåsen IL, Bent Gommerud, Mjøndalen IF og
Espen Johansen, Skeid.

Bildet fra v: Bent Gommerud, Mjøndalen IF, Espen Johansen, Skeid
og Kåre Blom, Øreåsen IL.