Bandy Innebandy Hockey El-innebandy

Forbundsting Forbundsstyret Resultater Administrasjonen Lover Notiser Nytt fra Forbundsstyret Forbundet i media Statistikk Funksjonshemmede Utviklingsavdelingen Lisens - Forsikring

Forbundstinget 2014

Norges Bandyforbunds 78.ordinære ting ble avholdt på Ullevaal Stadion lørdag 6.september. Det møtte 51 representanter fra seksjonene bandy, hockey og innebandy, samt fra forbundsstyret og administrasjonen.

Styremedlem Tom Tvedt hilste fra Norges Idrettsforbund. Han kom spesielt inn på tippenøkkelen, grasrotandelen og momskompensasjon. Tvedt oppfordret norsk idrett til å stå sammen i kampen mot doping og kampfiksing.

Erik Hansen (bildet i midten), Skeid, ble gjenvalgt som president for en ny to-årsperiode. Jon Erik Eriksen, Fredrikstad, gjenvalgt som visepresident.

For øvrig består forbundsstyret nå av: Jan Hagen, Østensjø/Dverg, Maria B. Tanemsmo (Klæbu IBK), samt varamedlemmet Tove Johannessen, Greåker. I tillegg seksjonslederne; Stein Pedersen (bandy), Monica Bakke (innebandy, ikke på bildet) og Jaswinder Pal Singh (hockey).
Forbundstinget godkjente enstemmig beretningen og regnskapene for to-årsperioden, samt langtidsbudsjettene for idrettene bandy, landhockey og innebandy.

Tidligere president Ivar Nordberg, Holmlia SK (bildet i midten), ble tildelt forbundets Gullmerke for sin ekstraordinære innsats på frivillig basis fra 1986 frem til i dag. Følgende personer ble tildelt forbundets Hederstegn: Jarle Heitmann (ikke på bildet), Tromsø Innebandyklubb, Pål Christian Dahl (til venstre på bildet), Ullevål Idrettslag og Svein-Erik Hammerstad (til høyre på bildet), Ullern Idrettsforening.